O Nas

Untitled Document

Jesteśmy wspólnotą mieszkaniową o wdzięcznej naz-wie Stokrotka. Budynek, którym zarządzamy znajduje się przy ulicy Sobieskiego 18, w Horyńcu-Zdroju.
Mamy przyjemność mieszkać w pięknej okolicy uzdrowiskowej miejscowości. Przyjeżdżają do Nas kuracjusze z całej Polski i zach-wycają się pięknymi widokami.
Zapraszamy do odwiedzenia strony internetowej Horyńca
na www.horyniec.net.

Zarząd naszej wspólnoty składa się z trzech osób:

Edward Rogala - prezes,
Krystyna Krzych - księgowa,
Leszek Kłysewicz - członek zarządu.

fot. Krystian Kłysewicz


Chcesz zobaczyć więcej zdjęć? Zajrzyj do Galerii »
Historia budynku, którym zarządzamy

Nasz blok został wybudowany przez WZKR w Przemyślu z siedzibą w Jarosławiu w latach 1978-1980. Jest to budynek trzykondygna-cyjny ,18-rodzinny o kubaturze 4 500 m² i powierzchni użytkowej
1 765 m². Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych wynosi
1 447 m². Blok posiada instalacje: centralnego ogrzewania i ciepłej wody z własnej kotłowni olejowej, kanalizację sanitarną i burzową, wodnokanalizacyjną podłączoną do ogólnej sieci gminnej, kuchen-ki węglowe (Rzepichy) i gazowe zasilane z indywidualnych butli (propan–butan). Znajduje się w nim też instalacja elektroener-getyczna, telefoniczna oraz telewizja kablowa z anteny zbiorczej.

W 1995 roku WZKR Przemyśl sprzedał nasz blok w pakiecie z Sana-torium "Rolnik" (jedno z trzech horynieckich uzdrowisk) Fundu-szowi Składkowemu KRUS w Warszawie, który następnie przeka-zał w użytkowanie zarząd Centrum Rehabilitacji Rolników KRUS
w Horyńcu-Zdroju. CRR KRUS, jako zarządca, zawarł w 1995 r. umowy najmu z lokatorami naszego budynku. W okresie zarządu CRR KRUS dokonał w 1995 roku instalacji własnej kotłowni olejo-wej, która dostarczała ciepło i ciepłą wodę dla wszystkich lokali mieszkalnych.
W 1996 roku dokonano wymiany pokrycia dachowego, a w 1997 - wymiany okien z drewnianych na PCV i drzwi wejściowych do kla-
tek schodowych, docieplenia obu ścian szczytowych oraz moder-
nizacji instalacji odgromowej i obróbek blacharskich (1998 r.). Zarząd Funduszu Składkowego KRUS w Warszawie w 2009 r. podjął decyzję o sprzedaży mieszkań aktualnym najemcom
w oparciu o sporządzoną tego samego roku wycenę poszczegól-
nych lokali wraz z częściami wspólnymi, w tym lokalnej kotłowni.

Po przeprowadzonych negocjacjach Funduszu z lokatorami Pełnomocnik Funduszu Składkowego Dyrektor CRR KRUS
w Horyńcu-Zdroju p. Witold Gimlewicz w dniu 27 lipca 2010 r. dokonał notarialnej sprzedaży 1 mieszkania Państwu Skupińskim. Zgodnie z Ustawą o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994 roku w momencie podpisania pierwszej umowy przenie-sienia własności lokalu z mocy prawa powstała wspólnota mieszkaniowa.

Następne notarialne sprzedaże kolejnych lokali miały miejsce
od sierpnia do grudnia 2010 r.
Dlaczego i jak powstała nasza wspólnota mieszkaniowa?

Z inicjatywy grupy 12 z 18 właścicieli lokali mieszkalnych naszego bloku posiadających procentową większość udziałów w nierucho-mości, 7 września 2010 r. zostało zwołane zebranie w Gminnym Ośrodku Kultury w Horyńcu – Zdroju.

Tematem zebrania m.in. było:
założenie konta bankowego (nr konta 75 9101 1039 2002 2501     0529 0001),
opłaty czynszowe,
dalsza forma zarządzania budynkiem,
wytypowania osób do powierzenia pełnomocnictwa do składa-nia oświadczenia woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych oraz podjęcie niezbędnych uchwał.

Zebrani właściciele mieszkań w wyniku przeprowadzonej dyskusji podejmują jednomyślnie uchwały postanawiając:
założyć konto bankowe w Banku Spółdzielczym w Lubaczowie, Oddział w Horyńcu-Zdroju, pod nazwą "Wspólnota Mieszkaniowa bloku mieszkalnego Nr 18 w Horyńcu-Zdroju",
powierzyć pełnomocnictwo do składania oświadczenia woli
w zakresie praw i obowiązków majątkowych Pani Krystynie Krzych oraz Panom Piotrowi Klimkiewiczowi i Edwardowi Rogala,
ustalić, że do skuteczności uruchomienia środków finansowych zgromadzonych na koncie wymagany jest podpis dwóch upoważ-
nionych osób.
ustalić wielkość miesięcznych opłat na rzecz pokrycia kosztów zarządu częściami wspólnymi budynku na poziomie ostatniej wpłaty za lipiec 2010 roku do CRR KRUS w Horyńcu-Zdroju,
ustalić termin wnoszenia opłat przez właścicieli lokali mieszkalnych zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami, do 10-tego każdego miesiąca począwszy od 1 sierpnia 2010 roku na konto Wspólnoty Mieszkaniowej Stokrotka.

Powołana Grupa Inicjatywna założyła konto bankowe, wystąpiła
o nadanie nr Statystycznego REGON oraz NIP, przygotowała materiały na Walne Zgromadzenie Wspólnoty Mieszkaniowej
na dzień 17 października 2010 r. celem przyjęcia Statutu, Regula-minu porządkowego, wyboru Zarządu Wspólnoty oraz określenia formy zarządu nieruchomością (częścią wspólną).
W trakcie walnego zebrania przyjęty został Statut i nazwa Wspól-nota Mieszkaniowa Stokrotka w Horyńcu-Zdroju, Regulamin porządkowy oraz wybrany został trzyosobowy Zarząd Wspólnoty. Ustalono również, że zarząd częściami wspólnymi powierza się Zarządowi Stokrotki. Zarząd wykonuje swoje obo-wiązki i zadania spo-łecznie, nie pobierając żadnego wynagrodzenia. Po sprzedaży wszystkich mieszkań (grudzień 2010 roku) opiekę nad kotłownią olejową powierzono uprawnionej osobie.
Zarząd Wspólnoty nie prowadzi kasy, opłaty na rzecz utrzymania części wspólnych właściciele lokali przekazują na konto bankowe wspólnoty.
Zarząd prowadzi rozliczenia za zużytą energię elektryczną w części wspólnej nieruchomości, ciepłą wodę i ogrzewanie w lokalach oraz odbiór odpadów komunalnych. Właściciele natomiast rozliczają się samodzielnie za zużytą zimną wodę i energię elektryczną
w swoich lokalach. Właściciele lokali oprócz wpłat na konto wspól-noty za opomiarowaną zużytą ciepłą wodę, ogrzewanie i odpa-
dy wnoszą opłaty w formie czynszu na utrzymanie części wspól-nych i na Fundusz Remontowy.


Edward Rogala
prezes zarządu Stokrotki